dijous, 8 d’octubre del 2009

Imaginació


(Del lat. imaginatĭo, -ōnis).


1. f. Facultad del alma que representa las imágenes de las cosas reales o ideales.
2. f. Aprensión falsa o juicio de algo que no hay en realidad o no tiene fundamento.
3. f. Imagen formada por la fantasía.
4. f. Facilidad para formar nuevas ideas, nuevos proyectos, etc.

El poder de la imaginació sempre m'ha meravellat, però es podria dir que no va ser fins que vaig haver de fer la pràctica de introspecció que em vaig adonar de com podia arribar a ser de fascinant.

La veritat és que en sé molt poc (només sé com és la meva), però m'agradaria poder saber com imaginen les altres persones, com conceben les seves realitats i les seves fantasies.

Em sembla molt curiós el simple fet que, per exemple, pugui imaginar-me una persona que no he vist riure mai, rient. El cervell té una cantitat d'informació impressionant que fa possible que, mitjançant associacions d'elements, existeixi la fantasia en cadascú de nosaltres.

Si una persona em parla d'un home adult d'entre 20 i 30 anys que jo no he vist mai, sempre m'imagino el mateix home. La imatge d'aquest "desconegut misteriós" apareix en la meva ment i aquest home imaginari és capaç de representar dins meu tot el que la persona amb la qual parlo em pugui estar explicant. Ni tan sols sé d'on treu la meva ment aquesta imatge. És algú que he vist alguna vegada? Pot ser que no l'hagi vist mai? Si es així, no és meravellós que el meu cap sigui capaç de reproduir-lo amb tanta precisió si en teoria no he tingut l'experiència prèvia de la seva cara, la seva alçada, el seu cos, els seus moviments? Què seria de nosaltres si no poguéssim imaginar?

I com va dir Albert Einstein: "La imaginació és més important que el saber"

4 INTENTOS:

  1. Em sembla una gran entrada la que has fet, i l'anterior també. Diria que és dels blogs que he vist fins ara que més m'han agradat.

    Jo crec que la imaginació és un gran do que tenim les persones. Sense la imaginació no seriem res, perquè d'aquí deriva l'art, i la humanitat no seria humanitat sense l'art. Jo, personalment, no podria viure sense la música, els dibuixos o els escrits. A més, és fascinant com li posem cara i ulls quan ens descriuen a algú. Potser qui ens imaginem no té res a veure amb l'aspecte real d'aquella persona, però som capaços d'imaginar-la.

    Bueno, veig que he fe un comentari molt llarg així que ho deixaré aquí. ^^

    ResponElimina
  2. Saber también es saber imaginar.

    Muy linda entrada.

    Besos

    ResponElimina
  3. Una afirmació del Maig del 68: "La imaginació al poder!"

    ResponElimina
  4. Jo no escolto gaire res de Radiohead, però quan vaig escoltar Creep em va encantar, tant la lletra com el ritme.
    Doncs crec que les seqüències del vídeo són d'una pel·lícula francesa, però no n'estic gaire segura.

    ResponElimina

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...